.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نام دریای خزر به دریای مازندران باید تغییر یابد

رئیس پژوهشکده مازندران شناسی گفت: با دلایل تاریخی قاطع می توان ثابت کرد که نام دریای خزر باید به دریای مازندران تغییر یابد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، دکتر حسین اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر کس با نام دریای مازندران مخالفت می کند یا نا آگاه یا با مازندران دشمنی دارد.

وی با بیان اینکه استانهای شمالی دیگر بنا به اسناد تاریخی نمی توانند این ادعا را داشته باشند، خاطرنشان کرد: مسئولان به دلایل سیاسی نباید واقعیت های تاریخی را نفی کنند.

اسلامی به وجود کامل ترین و قویترین کتاب های مازندران شناسی در این پژوهشکده اشاره کرد و گفت: در این پژوهشکده حدود 500 کتاب مازندران شناسی که بعد از سال 1370 نوشته شده است وجود دارد.

وی با بیان اینکه تا قبل از سال 70 فقط سه کتاب در این خصوص تالیف شده بود، تصریح کرد: حدود هشت هزار جلد در کتابخانه پژوهشکده موجود است که هفت هزار جلد آن را شخصا اهدا کرده ام.

اسلامی با عنوان اینکه کارگروه مرکز تاریخ تشیع و فرهنگ عاشورا در این مکان مستقر است، اظهار داشت: کتابخانه پژوهشکده تا شش ماه دیگر به بزرگترین مرجع مازندران شناسی در کشور تبدیل خواهد شد.

وی افزود: پژوهشکده مازندران شناسی ساری تا دو سال آینده مجهزترین مرکز مازندران شناسی جهان خواهد شد و هیچ تحقیق جهانی در خصوص ایران بدون اظهار نظر از این مرکز میسر نخواهد شد.

به گقته وی محققان، دانشجویان و استادان دانشگاه ها می توانند در خصوص تحقیقات و مقالات خود از پژوهشکده مازندران شناسی بهره برداری کنند.

وی از استقبال و حمایت مردم بی نظیر مردم خبر داد و گفت: حمایتها مالی و معنوی بی نظیر مازندرانیها حضور و حمایت کمرنگ مسئولان را جبران کرده است.

زمین و ساختمان پژوهشکده مازندران شناسی از سوی دکتر حسین اسلامی اهدا شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مهدی راد 4 آذر 1387
آقای رئیس پژوهشکده مازندران شناسی! چرا به جای انتخاب نامی که فقط چند دهه قدمت دارد بر بازگشت نام تاریخی و ایرانی آن که کاسپیان است و دنیا آن را به این نام می شناسد تاکید نمی کنید! به جای تعصبی صحبت کردن واقع بین باشد.
شما با این حرف اعتبار خود را نیز زیر سوال برده اید! شما چه دلایل تاریخی را کنار هم گذاشته اید که به چنین نتیجه ای رسیده اید!
caspianous.blogfa
سعید 4 آذر 1387
آقای مازندران شناس یکم شمال را بشناس
ایم این دریا دریای همیشه جاوید " کاسپین " است.
گویا شما در عهد حجر زندگی می کنید.
هر گونه نامگذاری بر روی این دریا به جز کاسپین مثل ان است که به خلیج فارس بگوییم خلیج عربی و نامی به غیر از کاسپین جعل تاریخ است.
شما می توانید به اطلس های جغرافیایی بین المللی مراجعه فرمایید که همگان نام این دریا را با نام تاریخی همیشه کاسپین می شناسند.

زنده باد اقوام کاسپین
زنده باد سرزمین کاسپین
زنده باد
دریای
همیشه
کاسپین.
نا شناس 5 آذر 1387
شتر در خواب بيند پنبه دانه... علم شما ما را كشت... مگر ما گرگاني ها مرده باشيم كه اسم اين دريا از نام مجهول و بي هويت خزر به نامي به مراتب مجهول تر و بي هويت تر و محلي تر كه ساخته و پرداخته اشرف پهلوي است تغيير يابد... تمام دنيا به اين دريا مي گويند كاسپين مطمئن باشيد كه به زودي در ايران هم به اين دريا كاسپين گفته خواهد شد... چقدر شما علم داري! راستي حالا توي اين بزرگترين مركز مازندران شناسي چي ها رو مي شناسي؟ چقدر هم تمام دنيا دنبال داير كردن يك مركز مازندران شناسي هستند كه شما از داشتن بزرگترين مركز آن افتخار مي كني!
حسین اسلامی 5 آذر 1387
نظرات را تائید می کنم نام کاسپین نامی است بین المللی و شناخته شده اما در اکثر منابع تاریخی وازه دریای مازندران بیش از سایر نام هاست .اصرار مابیشتر در حذف وازه خزر است.
ضمن تشکر از اظهار نظرشما لطفا همراهی فرمائیددردرجه نخست نام ننگین خزر رابزدائیم در مرحله بعد نام کاسپین هم مورد قبول است.
همه جای ایران سرای من است
چو ایران مباشد تن ما مباد.
ارادتمندتان
حسین اسلامی
ارش 5 آذر 1387
نام مجهول.
برادر یا خواهر گرگانی که میخواهی مرده باشی .قبل از مرگ اندکی دانش بجو.آن مجعول است که منظورت است که باز هم برای شما مجعول (مجهول)است وگرنه در تمام اسناد تاریخی وجود دارد.امان از جهل
نا شناس 7 آذر 1387
اولا شما گرگانی نیستید استار آبادی هستید
و نام گرگان بر روی استارآباد نامی است جعلی.تلاش کنید نام زیبای استارآباد را برروی شهر تاریخی و فرهنگ پرورتان دوباره زنده شود.از شما استارابادی های با دانش و صاحب دانشمندان بعید است که این گونه اظهار نظر فرمائید.
استان گلستان گلستانی است برای همه ایران و همسایه ای بسیار ارزشمند برای مازندران.
سردر مرکز مازندران شناسی به شعر فردوسی که چو ایران مباشد تن ما مباد مزین شده است .همه ما ایرانی هستیم مازندران شناسی را برای روشن کردن تاریخ ایران عزیز بر پا کردیم.
ما می خواهیم نام مجعول خزر را حذف کنیم و اگر نام این دریا را حتی به نام گیلان یا دریای هیرکانی هم بنامند باز هم بهتر است تا نام خزر داشته باشد.
حسین اسلامی
نا شناس 7 آذر 1387
شما گرگانیها سالهاست مرده اید بهتره بجای گرگان بگیم زابلستان یا زابل شمالی یا هر اسمی تو این مایه ها.........
مازندراني 21 اسفند 1387
نام درياي شمال ايران از نظر بين المللي کاسپين مي باشد.به گواهي تاريخ کاسپين ها يکي از اقوام اصيل ايراني هستند.ولي با کمال تاسف ما در ايران بجاي بکارگيري نام برازنده ي ايراني کاسپين از نام يک قوم متروک معروف به وحشي يعني خزر استفاده مي کنيم و در اين مورد حتا دولت مدعي حافظ نام خليج فارس با بخشنامه مردم را مکلف کرده در مکاتبات از نام خارجي منفور ايرانيان يعني خزر استفاده کنند.اين يک بام و دو هوا براي چيست؟ما شمالي ها براي حفظ هويت خود چه کرده ايم؟چرا از نام خزر استفاده مي کنيم؟حتا شمالي ها نام منفور خزر را روي انواع شرکتها و اماکن مي گذارند و به آن افتخار مي کنند؟چرا ما شمالي ها نمي توانيم از حقوق خود دفاع کنيم؟در انتها از شمالي ها مي خواهيم براي جلوگيري از اختلاف در نام گذاري نام اين دريا و زودتر به هدف رسيدن تنها روي نام کاسپين تمرکز کنند نه نام هايي مثل مازندرا و يا کاسپيان.يکي از اهالي مازندران.
نا شناس 1 فروردين 1388
"مگر ما گرگاني ها مرده باشيم"
شما خیلی وقته که مرده اید.
اگر نبودید از دو نماینده تان یکی زابلی نمی شد.
یه نگاهی به دور و برت بکن.
اگر خیلی تعصب داری جلوی زابلی ها و بلوچ ها رو بگیر تا سیستان و بلوچستان شماره 2 رو ایجاد نکنند.
ا
نا شناس 1 فروردين 1388
چرا گیلانی ها اینقدر با ما مازندرانی ها دشمنی دارند؟
من بارها این مساله را در نوشته هایشان دیده ام.
امیدوارم روزی این جو از بین بره.
نا شناس 1 فروردين 1388
اون شخصی که گفت گرگانی ام مطمئن هستم گرگانی نیست.
چون گرگانی ها خیلی با فرهنگ تر از این حرفا هستند.
این فرد یا سرخورده اجتماع است یا کسی است که می خواهد به عمد بین شمالی ها را بر هم بزند.
نا شناس 1 فروردين 1388
چیزی که تمام شواهد و مدارک نشان میدهد این است که نام کل منطقه شمال طبرستان بوده و گرگان و مازندران و دیلم و گیلان و تالش بخشی از طبرستان باستانی بودند که اون حماسه ها مقابل اعراب آفریدند. نام این دریا هم از قدیم بین ایرانیان به دریای طبرستان مشهور بوده. چون بعد ها نام مازندران رواج بیشتری پیدا کرد نام دریا نیز مازندران تغییر پیدا کرد. از عهد قاجار سعی کردند که نام دریا ی خزر را رواج دهند. مازندران محل تشکیل نخستین دولت شیعی دنیا است. تنها منطقه ای است مسلمان نشد مگر به شیعه علی. برخلاف بسیاری از مناطق که در عهد صفوی شیعه شدند. ایران باید به نوعی دین خود را به مازندران ادا کند.
گیل ماز 28 ارديبهشت 1388
هر کس که گیلان و مازندران را از هم جدا بداند دست نشانده مشتی کثافت است . من یک گیلانی ام از دیار لست نشا . بیایید با هم متحد باشیم . به عشق دریای کاسپین و .... .
كريم 20 مرداد 1388
خزر نام پرآوازه قوم ترك است وبه خاطر آن بايد نام تركي بر روي درياي هميشه ترك باشد. زنده باد قوم خزر وزنده باد قوم ترك
سامان 17 آذر 1389
یاد شعری از شاهین نجفی افتادم که میگه:
رستم اگه بود.... خزر مال روسها خلیج خلیج عرب بود
آقای به اصطلاح مازندران شناس بیم مردم تفرقه ننداز. دنیا داره به سوی مرز مشترک حرکت میکنه تا همه مردم جز یک دهکده جهانی باشند آنگاه شما اندر خم یک کوچه گرفتارید.
خزر همیشه خزر می ماند خزر مال تمام مردم ایران است نه فقط مردم مازندران یا گیلان یا گلستان. همانطور که من گیلانی خلیج فارس را برای خودم می دانم. پس از طریق نام گذاری و ... فاصله هارا زیاد نکنیم.
زنده باد ایران
زنده باد خزر
زنده باد حاجی بکنده(از روستاهای حومه خزر- لشت نشا)
ایران 20 بهمن 1389
با دورود فراوان به همه ی ایرانیهای دوست داشتنی از شمال تا جنوب از غرب تا شرق همه جای ایران سرای من است.دریا فقط کاسپین.خلیج هم خلیج همیشه پارس
امین 10 ارديبهشت 1390
با درود ...
متحد شوئد مازندران .گیلان .گرگان نداریم .اسم این دریا در متون بین المللی کاسپین ودر متون ایران کهن است. وقتی اسم مازندران بر دریا نهاده شود .به نفع کل شمالیهاست تا اینکه اسم بیگانه خزر بران نهاده شود

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.105 seconds.